Vilkår og betingelser

Handelsbetingelser for Enord MB

Enord MB
Svitrigailos st 11K-109
03228, Vilnius, Litauen
TLF: +45 92 45 17 34
CVR: LT100010053917


Betaling
Enord MB modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online, Klarna.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)

Enord MB benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Enord MB's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er Levering inden for 1-2 dage.
Enord MB afsender varer med følgende: GLS - Privat
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling".

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@mithudcenter.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Enord MB at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Enord MB i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Enord MB dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:
Enord MB Svitrigailos st 11K-109
TLF: +45 92 45 17 34

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Enord MB, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Enord MB og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Enord MB har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Enord MB er: Enord MB

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Enord MB har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@mithudcenter.dk.

Cookies På https://www.mithudcenter.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://www.mithudcenter.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Enord MB's hjemmeside.

Consumer protection

Read more about your protection as a consumer when you buy via a PensoPay payment solution:
https://pensopay.com/mere/forbrigerbestelltstellung/

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

Garantiperiode

Garantien gælder fra den dato hvor køberen har købt produktet af sælgeren. Garantiperioden er 24 måneder.

Betingelser for garanti

Garantien er gældende ved fremvisning af original kvittering på køb af produktet.

Hvis produktet er defekt i garantiperioden, og dette af en eller anden grund ikke er dækket af garantien, vil produktionsvirksomheden tage ansvar for at reperare produktet, eller erstatte det med et nyt. Garantien gælder dog ikke for slid der kommer ved almindelig brug, eller almindelig vedligeholdelse.

Garantien dækker ikke følgende:
• Forkert brug af produktet og/eller procedurer, der ikke er i overensstemmelse med brugsanvisninger, tekniske krav eller sikkerhedsstandarder, herunder ukorrekt vedligeholdelse, tab af produktet, og stød.
• Rust, skidt, vand.
• Reperationer som er udført af andre end producenten.
• Forkert rengøring af produktet ved ikke at følge de anbefalede rengørings instruktioner som medfølger.
• Uheld eller hændelser der er uden ansvar for producenten.
• Hvis produktet ikke lever op til standarden, eller specifikationer i et specifikt land, andre end landet hvor det er produceret.

Ethvert forsøg på at tilpasse produktet til de tekniske, eller sikkerhedsmæssige krav i andre lande vil samtidig ugyldiggøre al garantiservice. Hvis der hos producenten ikke konstateres fejl ved produktet, betales alle servicerelaterede udgifter af køber.

Krav på granti skal fremsendes pr. e-mail senest to uger efter, at fejlen er opstået. Dette skal gøres med en med en detaljeret beskrivelse af problemet for garantikravet. I tilfælde af at kravet om garanti hos producenten accepteres, kan følgende ske:

• Produktet bliver erstattet af et nyt.
• Vi gennemsøger produktet for evt. defekter. Dette koster ikke købe rnoget.
• At betale en økonomisk kompensation, når reparation ikke vil være mulig, eller hvis reparation af fejlen kræver for store omkostninger afhængig af værdien af produktet.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@mithudcenter.dk

Kontaktformular